Subject: FW: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Apr 2024 15:39:46 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/9946-29

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Friday, April 26, 2024 2:56 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud allkirjastatud konteineri:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EhQm8CtKke9GmFFLCJ4WItgBcby09JIJxn8
vLsOu_OxvQQ?e=wIpqOg>  2024-04-26 TRA korrigeeritud v03

1.	Katete taastamise osa vaatas ja korrigeeris vastutav spetsialist
Robert Peterson. Lisan siia täienduseks tema selgituse:

Lõigete joonisel „ab-taastamine Tüüp 1“ esitatud konstruktsioon on viidud
vastavusse seletuskirjaga.

Asendiplaani Leht 1 tingmärgi „ab-taastamine Tüüp 1“ (värvierinevus
plaaniga ehk layer) viidud vastavusse plaaniga.

Nõuded liiva filtratsioonimoodulile on ära jäetud, sest tee
projekteerimisjuhendites seda enam ei käsitleta (sh määrus Tee ehitamise
kvaliteedi nõuded).

Liiva filtratsiooniomadused ja seega külmakindlus on piisav, kui selle
terakoostis vastab Tallinna „Sillutiskivi, asfaltbetoon- ja
tsementbetoonkatenditega teede ja tänavate tüüpkatendikonstruktsioonide
projekteerimisele, rajamisele ja remondile esitatud nõuded“ §5 „Muldkeha
aluspinnased ja täitematerjalid“.

2.	Pärnu maanteega ristumise joonis on korrigeeritud, tingmärke
täiendatud. Korrigeeritud joonis: 23053_EP_VKV-4-01_ristumine-MNT.pdf
3.	Seletuskirja 23053_EP_VKV-3-01_v06_seletus.pdf p4.12 on lisatud
täiendavalt: Kaev nr k58 tuleb välja kaevata, maa sisse jäävad kasutusest
välja jäävad

toruotsad De315 tamponeerida veetihedalt.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 25. aprill 2024 10:45
To: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Oleme materjalid läbi vaadanud ning palume korrigeerida ning kajastada
katete taastamise osa üheselt nii läbilõigetel kui seletuskirjas.

*	Palume katete taastamise osa kontrollida ning korrigeerida
seletuskirja (erinevused läbilõikes ja seletuskirjas) ning lisada tagasi
varasemalt seletuskirjas kajastatud filtratsioonitegur tagasitäite juurde.
Katendite taastamisel palume lähtuda varasemalt edastatud e-mailist
vastavate katete taastamiste kohta (e-mail manuses).

*	Palume korrigeerida vastavalt muudatustele ka
23053_EP_VKV-4-01MNT.pdf joonist.

*	Seletuskirjas palume kajastada vastavalt e-mailis kirjeldatule, et
kaev k58 likvideeritakse ning kaevatakse välja. Hetke seletuskirja
kohaselt eemaldatakse ainult kaevu lagi ning vajadusel esimene
kaevurõngas. Palume kajastada üheselt mõistetavalt.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 23, 2024 4:59 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud lahenduse. Projektidokumendid on digikaustas ja
allkirjastatud.

Link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EjgUOxkjY9ZNpzyuSMH8W2MBO4JC5qzoND5
iDQ5fau_1tQ?e=iBjVKv>  2024-04-23 TRA korrigeeritud_v02

Lisasin väljavõtte kirjavahetusest Stormec OÜ-ga, kus projekteerija andis
lahendusele nõusoleku kollektori  ja elektrikaablikanalisatsiooni
ristumise kohta.

Infoks lahendusest:

Nende kahe kaevu väljakaevamise osas jäi tellija otsus:

1.            Muudame lahenduse nii, et kaevu nr 27 ei likvideerita, ta
jääb avariiolukorraks varusse. Vana survetoru jääb samsse kohta.

2.            Kaevu nr k58 haljasalal kaevame välja, kaeveala minimaalne,
kõvakattega alale ei ulatu.

Servituudijoonise korrigeerisime.

Tellijale info lepingute kohta on edastatud ja nad arvestavad sellega.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 18. aprill 2024 16:26
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

IKÕ plaani osas palume korrigeerida.

*	IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala
Ehitise horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Palume
arvestada sh ka kambri asukohas, hetkel tundub ala suurem kui 1m.
*	Lisaks palume kajastada katastriüksuse nimetus ning number
korrektselt, et ei oleks kattumist ja oleks loetav. POS2 tähis katab
osaliselt teksti.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 18, 2024 3:23 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Tänan tagasiside eest! Annan tellijale info lepingute kohta edasi.

Nende kahe kaevu väljakaevamise osas annan infoks edasi tellija otsuse:

1.	Muudame lahenduse nii, et kaevu nr 27 ei likvideerita, ta jääb
avariiolukorraks varusse.
2.	Kaevu nr k58 haljasalal kaevame välja, kaeveala minimaalne,
kõvakattega alale ei ulatu.

Servituudijoonise saadan lihtsalt üle vaatamiseks. Vormistame parandustega
dokumendid, allkirjastame ja saadame esimesel võimalusel uuesti
kooskõlastamiseks.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 18, 2024 3:02 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Lisan infona juurde, et kuna riigitee nr 4 teelõik km 13-16 oli
ehitustööde objekt 2017.-2020. aastatel ning teelõik km 13,0-13,7 oli
ehitusobjekt 2018.-2021. aastatel ning tegemist on hetkel garantii aluse
objektiga ja projektiga on ette nähtud katete taastamine, siis soovime
sõlmida riigiteede tee katendi taastamise osas lepingu tehnovõrkude
omanikuga, mis käsitleks ühtlasi ka projekti kooskõlastust. Lepingu
koostab Transpordiamet.

Lisaks on vajalik esitada allkirjastatud projekt, mille on allkirjastanud
projekti koostanud pädevad isikud (sh teede ja katete taastamise osa).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Thursday, April 18, 2024 1:31 PM
To: 'Malle Ütt | K-Projekt' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Konsulteerisin täiendavalt TRAM ehitusüksusega ning oleme jätkuvalt
seisukohal, et kaevude kehandid (sh plast, betoon) tuleb riigitee
maaüksustel 100% eemaldada ning likvideerida vastavalt nõuetele.

Palume kajastada vastav informatsioon seletuskirjas ning ka katete
taastamise osas asendiplaanil.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 18, 2024 8:38 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Robert Peterson | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Konsulteerisin kaevude likvideerimise osas ehitajaga ja seetõttu tegime
need parandused joonistele. Kaevud, mis jäävad transpordimaale
likvideeritakse järgmise meetodiga:

1.	Kaevu keha lõhutakse (plastkaevul lõigatakse ära) 1m sügavuselt
teekatendi all, kaevu allesjäänud osa täidetakse täitematerjaliga  ja liiv
tihendatakse vastavalt nõuetele. Kaevus olevad toruotsad tamponeeritakse
veetihedalt. Teekate taastatakse  kogu konstruktsiooni sügavuses/ulatuses.
Joonisel olev kaev nr 27 on plastkaev läbimõõduga De400mm. Kaev nr 4 jääb
töösse, see on töösse jääva vana kollektori olemasolev kaev. Korrigeerime
taastamise märgistuse.
2.	Haljasalal likvideeritakse kaev k58 vähemas mahus. Kaevus see
tamponeeritakse toruotsad veetihedalt, eemaldatakse kaevu telekooptoru
koos luugikomplektiga. Kaev täidetakse täiteliivaga ja liiv tihendatakse.
Kaevukeha jääb maasse. Haljastuskihid taastatakse ca 30cm sügavuseni.
3.	Servituudijoonise korrigeerime.

Kas on võimalik ikkagi juba lõpetada seda kooskõlastamise protsessi ja
kirjutate selle kate märkuse täitenõudena kooskõlastuse teksti? Mina
saadan teile komplekti parandatud joonistega?

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:01 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täiendada.

*	Riigitee maaüksusel oleva kaevu likvideerimise asukohas olete
eemaldanud ab-katendi taastamine Tüüp 1 viirutusala, antud asukohas
ilmselt tuleb näha ette ka ab-katendi taastamine Tüüp 1.

Oleme seisukohal, et kaevude betoonkeha tuleb riigitee maaüksustel 100%
eemaldada (kajastada vastavalt ka seletuskirjas) ning kaevik täita liivaga
ning tihendada vastavalt nõuetele.

Kui kaevukeha alles jätta siis pinnaste erinevuse tõttu hakkab see aja
möödudes alt välja peegelduma. Konstruktsiooni osas on vaja näha ette sama
konstruktsioon, mis on teel.

Eelmine versioon
Uus versioon

*	Palume korrigeerida IKÕ plaani.

IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala Ehitise
horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Palume arvestada sh ka
kambri asukohas.

Lisaks palume kajastada katastriüksuse nimetus ning number korrektselt, et
ei oleks kattumist ja oleks loetav.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, March 22, 2024 3:28 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud lahenduse. Link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EtjJYq9PyDtNqSyHGyllutsBXoiakcxLCuS
K-ryS5hE7FA?e=5EX4xL>  2024-03-22 TRA korrigeeritud

Lisan märkustele selgitused/kommentaarid värviliselt allpool kirjas.

Esmaspäeval esitan ehitusloa taotluse uuesti Saue valda, palun kindlasti
kaasata ka Transpordiameti menetlusse.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>